Pisanie bloga to dla wielu z nas hobby, ale nie oznacza to, że nie cieszą nas nowi czytelnicy i komentarze pod naszymi wpisami. Zawsze możemy sprawić, że będą one jeszcze bardziej atrakcyjne i nie tylko utrzymają z nami odbiorców, ale także zaczną przyciągać nowe osoby, którym spodoba się nasza wizja i to, co mamy do powiedzenia. Ciągłe wzbogacanie naszych wpisów świadczy o rozwoju i chęci dalszego działania.
Krótkie listy pisane w punktach
Listy zawsze sprawdzają się dobrze, jako spis treści, ale mogą pojawić się też w faktycznym wpisie. Są one dla wielu czytelników wygodniejsze, lepiej zapadają w pamięć, a do tego szybciej się je pisze. Możesz w ten sposób opisać miejsce, które odwiedziłaś w wakacje, książki, które polecasz albo rzeczy, które są potrzebne do odtworzenia przepisu kulinarnego. To dla wielu osób najwygodniejszy sposób zapoznawania się z treścią, jest bardzo przejrzysty, a do tego taką listę bardzo łatwo jest znaleźć we wpisie, jeśli ktoś powróci do niego po czasie. Lista dobrze wygląda i nie przesyca odbiorcy zbitą treścią.
Grafiki twojego własnego autorstwa
Dziś każdy może zacząć tworzyć swoje własne grafiki, nawet jeśli nie ma żadnego doświadczenia w tym temacie. Wiele darmowych programów pozwala nam obrobić dowolnie zdjęcie, dodać ramę czy ikony. Dzięki temu możemy spokojnie wykonywać proste infografiki na bloga branżowego albo dodawać delikatne akcenty do swoich fotografii. Stawianie na swoje grafiki to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle innych blogów, a do tego ćwiczenie nowych umiejętności, które są przydatne nie tylko podczas tworzenia na swoje własne strony, ale także w przyszłości zwiększają nasze szanse na ciekawe zatrudnienie.
Oczywiście jeśli nie masz do tego czasu i zdolności, to możesz sprawdzić artykuł na stronie www.zPowiatu.pl na temat tego, jak wybrać dobrego grafika komputerowego.
Odnośniki do innych, podobnych tekstów
Jeśli prowadzisz bloga już od jakiegoś czasu, na pewno świetnie zdajesz sobie sprawę z tego, że utrzymanie uwagi czytelnika jest kluczowe. Dlatego kiedy już ją masz, wykorzystaj to. Dodawaj do swoich wpisów na blogu po 2-3 linki do innych napisanych przez Ciebie tekstów w podobnej tematyce. Możesz też podlinkować recenzje rzeczy wymienionych we wpisie albo swój sklep, jeśli takowy prowadzisz, z produktami, które mogą być przydatne w opisanej przez Ciebie sytuacji. Kiedy pojawia się link do czegoś nowego, czytelnik chętniej w niego kliknie, niż zacznie szukać danego wpisu na stronie głównej.